Nytt på hemsidan

Nu använder vi i Växjö (liksom Alvesta och många andra kretsar) kalenderfunktionen fullt ut. Den ser du här till höger, på en dator, eller längre ner när du använder en mobil för att surfa. I högerspalten kommer de 6 närmaste programpunkterna för Växjökretsen, sedan de 6 närmaste programpunkterna för länet och dess kretsar (det som är inlagt i kalendern). Klickar du längst ner i kalendern får du istället landets alla inlagda aktiviteter, med möjlighet att fritt välja datum, län, krets, eller Riks. Du kan sortera fram Inomhus /utomhus eller olika arbetsområden (ämnen).
Klicka istället på aktiviteten i kalendern så kommer du till den aktivitetens sida, med länkar till intressant information och, förhoppningsvis, bilder. Längst ner finns även 3 olika länkar för att komma vidare i sökningen, i samma krets, län eller hela landet.
Fördelar både för dej och redaktören. Glöm inte att du med några knapptryckningar på mobilen enkelt och snabbt kan se vad som är på gång.
Någon nackdel? Passerade aktiviteter hittar man inte i kalendern. Istället får du titta i ”Nötväckan”, vårt programblad som finns som .pdf-fil. Den får du genom att klicka på gröna länken ovanför kalendern.

Eller så kan du titta under fliken ”Tidigare aktiviteter”, om vi lagt nåt där.