Underbara vårdagar i Växjö

trots att det mesta är inställt, t.ex. klädbytardagen som skulle varit 28 mars.  Vi följer Naturskyddsföreningens rekommendationer från Stockholm.

Men ute kan man vara, så länge man inte samlas mer än 50 personer. Och håller avstånd till riskgrupper (och hjältarna som jobbar i vården).

Skräpplockardagen 29 mars blev ett fint tillfälle för oss som tycker om att göra nåt för miljön. Nu ser det mycket snyggare ut runt cykelbanorna vid Fagrabäcksrondellen. Så länge det varar, men vi återkommer till hösten.

Man blir pigg och frisk av att vara ute, även om det först inställer sig en behaglig trötthet. Men vi behöver  övning i att hålla respektavstånd 2 meter till de med ökad risk, till exempel 70+arna! Alla behöver vara ute, alla behöver vara tillsammans! Vi vet inte när viruset kommer till Växjös cykelbanor eller hur länge det stannar.