Ny Sveriges Natur med Växjö-programmet inbladat

Och om du vill ha programmet för april – november elektroniskt så ladda hem det här. Det är helt Coronafritt – anpassningen till läget får du kolla efter här eller på Facebook. Vår Facebook kan du se här nedanför, nu med Lottas lagningstips som ersätter Lagningsverkstäderna

Huvudregeln just nu är att allt inomhus ställs in och det utomhus körs, om än med någon anpassning.

Arbetet på ängen Tussudden räddar inte världen på nåt sätt, men det känns bra att göra nånting. Miljö och natur fortsätter att vara viktigt även nu.

Gå ut i naturen så mycket du kan, själv eller med dina närmaste och umgås på alla sätt som inte bidrar till att sprida smitta till riskgrupperna.

Kanske hittar du tips på vad du kan göra i Nötväckan – vårt program- eller Sveriges Natur – vår medlemstidning. Eller på Länsstyrelsens, Turistbyråns och kommunens sidor.

Naturkartan för Växjö hittar du här

Naturkartor för hela Sverige hittar du här

Naturskyddsföreningens interna medlemssida hittar du här

Gå med i Naturskyddsföreningen här