Om oss

Växjökretsen är största kretsen i Kronobergs län med cirka 1200 medlemmar. Vi jobbar för att skydda natur och miljöer i närområdet och verkar inte minst för en mer ansvarstagande och hållbar väg framåt. Genom exempelvis guidningar, utflykter och temadagar vill vi väcka intresse och engagemang. Vi tror att kunskap om och fascination inför naturen också leder till viljan att värna om den. Utöver bevakning av natur- och miljöskyddsfrågor och påverkan på politiker och lokala aktörer, vill vi därför ge fler chansen att upptäcka naturen och stimulera till ökad kunskap.

Välkommen du med!

Naturskyddsföreningen är en stor, ideell, nationell miljöorganisation med kraft att förändra. Vi sprider kunskap, kartlägger miljöhot, skapar lösningar samt påverkar politiker och myndigheter såväl lokalt, regionalt, nationellt som internationellt. Föreningen har cirka 192 000 medlemmar. Vi står bakom världens tuffaste miljömärkning för varor (Bra Miljöval) och resor (Naturens Bästa). Läs mer om riksföreningen här!

Naturskyddsföreningen