Nytt program kommer nu! Mer om Skogens fåglar

Sveriges Natur kommer nu med nytt nummer hem till medlemmarna. Där ligger vårt programblad Nötväckan som vanligt. Och som med förra numret var vi inte beredda på Coronans påverkan när vi skrev programmet. Första programpunkten är inställd eller rättare sagt uppskjuten till en säkrare tidpunkt, trots att vi verkligen ansträngt oss att genomföra den på ett säkert sätt, och även tänkt spela in föredraget för de som inte ville komma. För det är verkligen viktigt, skogens mångfald är inte bara en mängd okända men viktiga signalarter, utan även karaktärsarter som skogsfåglarna. Men läs eller ladda hem  föredragets bild-presentation här!: Christer Johanssons bild-presentation

Läs ännu mer genom att Googla på Birdlife Sweden, Tjäder, Skogsfåglar osv.

Läs eller ladda hem Ny Nötväckan här!: PROGRAMBLAD_NF_VÄXJÖ_VT21 eller på den vanliga platsen (nedanför på mobilen, till höger på datorn).

Rättelse om Årsmötet: motioner till stämman kan skickas som mail till vaxjo@naturskyddsforeningen.se

Föredraget kommer att hållas vid ett senare tillfälle. Och mycket annat kommer att hända på kort varsel. Vill du få uppdateringar via mail skicka ett mail om det till vaxjo@naturskyddsforeningen.se

Christer Johansson sitter i BirdLife Sveriges styrelse som
skogsansvarig. Han har jobbat med skogsfrågor inom
BirdLife och Göteborgs ornitologiska förening de sista 15
åren. Har även sysslat med artskyddsfrågor i skogen. Han
vill prata om vad som kännetecknar bra och dåliga
skogar för fåglar, lite om hur det går för skogsfåglarna, vilka
fåglar som är intressanta som indikatorer för skogens
tillstånd samt vad som krävs för att få fågelrikare skogar.
Han kommer också beröra hur vi som föreningsaktiva kan
påverka utvecklingen i skogen samt specifika tips på hur
detta kan göras i de småländska skogarna.